こるりうちゅう

こるりん べるりん こるりうちゅう むちゅう♪ ばんちょう やおちょう すてぃーるぱん ピザぱん♪

Let The Music Play

K_bradrey

me and Bradley in 2004 at Desperadoes panyard (Laventille)

I made a score by dictation one of the Desperadoes tune ”Let The Music Play ” because my friend asked me for her band.

I was asked long before, but I couldn't it. I couldn't feel motivated to do it until recently. At the same time I had to face my band problem. I was trying to write dictation again and again, but my mind was on a downer. I heard my inner voice, "I want to arrange, but why is my work only a music dictation request now?" Then I couldn't hear the sound of music well, it was like a misty world. I can usually pic up notes easily though.

After Kobe 100PAN, I recovered my composure, my mind changed and I wanted to try dictation again after a long time. When this work began, I thought it was so easy! I wondered why I couldn't that day? I could hear the sound clearly, I could see the notes like a three dimensional shape. My world was coming back!

And listening carefully I could rediscover how amazing Bradley's arrangement work is. His public image is an eccentric arranger but, this tune is very simple and sophisticated. It was arranged on the everlasting summer Island though, it suits the Japanese view during the fall and winter.

November is the month of Bradley's birthday and the anniversary of his past. I would like to say thank you for his great musical gift. I'd like to start enjoying music again.

O[ -ω - ]O♬

↑This link is my dictation I made.

The first tune of this video.

日本語は↓>>続きを読む をクリック

友達に頼まれてデスペラードスの

『Let The Music Play』と言う曲を採譜しました。

頼まれたのはもうずいぶん前でしたが、やる気が出ずに最近まで何もできませんでした。依頼されたちょうどその頃、わたしはバンドの問題に向き合わないといけなく、採譜をしようとすると、気が重い。「わたしはアレンジャーなのに、どうして他のアレンジャーの曲の楽譜を作る仕事しか与えられないの?」そんな心のモヤモヤが聞こえて来て、普段なら拾える音も、モヤがかかったように聴こえなくなりました。

100PAN後、わたしの心は落ち着きを取り戻し、久しぶりにやってみようかなと思いました。やってみると、なーんだこんなに簡単だったのか、こんなに簡単なのに、あのときはどうしてできなかったんだろうって思いました。音も聴こえるし、以前のように音の形を立体的に見ることができる、わたしの世界が帰ってきた気がしました。

そして、素直に採譜をしてみると、このアレンジの素晴らしさにも気づけました。ブラッドリーと言えば奇抜なアレンジャーのイメージが強いのですが、この曲はとってもシンプルでおしゃれです。常夏のトリニダードでアレンジされたはずなのに、日本の秋から冬にかけての景色がぴったり合っています。

11月はブラッドリーの誕生月でもあり命日でもあります。ブラッドリーが残してくれた素敵な音楽に感謝して、音楽を楽しむ心を取り戻したいと思いました。