こるりうちゅう

こるりん べるりん こるりうちゅう むちゅう♪ ばんちょう やおちょう すてぃーるぱん ピザぱん♪

The Crane of Gratitude / 鶴の恩返し

A few weeks have passed since ICP. I would like to congratulate my band, Trinidad All Stars, for being the best band in the world! I was so surprised that a Japanese band had good results. I saw many Japanese players who already have experience play other Trinidad prestigious bands.They could probably learn, "What is Panorama" with Trinidadian pan players. Therefore, they could draw from their experience of this Int'l Panorama with their own country band. We have to appreciate they accept foreigners players like me as the Panorama players. Not only Japanese, but I found other foreigner players I met during the normal Panorama season. It’s my favorite tune an Exodus player with this US band.

インターナショナルパノラマから2週間ほど経ちました。

まずは世界一のバンドになったmyバンド、トリニダードオールスターズを祝福したいと思います!

そして日本のバンドが好成績を収めたことにほんとうに驚きました。

日本から参加したバンドの中に、すでにトリニダードの名門バンドでパノラマを経験しているプレイヤーを何人も見かけました。彼らは『パノラマとは何か』をトリニダードのパンプレヤーたちと共に演奏することで学んだのでしょう。だからこそその経験を今回のインターナショナルパノラマで、母国から参加したバンドで活かすことができたのではないでしょうか。

私たちのような外国人プレイヤーをいつも受け入れてくれるトリニダードのバンドにほんとうに感謝するべきだと思います。

日本人だけではなくて、いつものパノラマシーズンでいっしょになる外国人プレイヤーの姿もそれぞれのバンドで見つけました。

↑の動画は、わたしがいちばんお気に入りのバンドです。最下位から2番目、ブービー賞だったのですが、そんなのぜんぜん気にしない(^_^;)参加することに意義があるのです。左側の中国出身のパンプレイヤー、彼女はパンがやりたくてトリニダードの大学に留学した!と言う筋金入りです。パノラマでは大学の近くにあるエクソダスに参加していました。

アルプス一万尺♡このアレンジめっちゃかわいいです。

↓ついでに(^_^;)我がバンド、トリニダードオールスターズ。

数年前からリバイバルキャンペーンがなされていた『カリータバンカ』でついに!世界一のバンドになってしまいました!!!